Zeven maanden later..

Hallo Allemaal,

"I am still alive!" Kansas is nu al meer dan zeven maanden mijn thuis hier in de VS en het is nu dan toch echt tijd dat ik eens een blog schrijf hahah (Thanks for reminding me Elly )

Ik heb al zoveel meegemaakt dat ik heb besloten dat het niet allemaal in een blogpost gaat passen, dus ik schrijf nu alleen de wat recentere dingen in mijn amerikaanse leventje hier. Toch heb ik voor degene die nieuwsgierig zijn naar de afgelopen maanden fotoalbums gemaakt waar het een en ander is te zien (klik hier om deze foto’s te bekijken). Ik heb het super naar mijn zin hier en mijn familie en vrienden zijn geweldig!

Komende week heb ik lekker voorjaarsvakantie en kan ik een beetje bijkomen van de afgelopen weken. Afgelopen twee weken zijn erg druk geweest met lange dagen op school i.v.m. Track & Field practice, de voorbereidingen voor de Hornet Highlights show, rehearsels voor de Spring play & voorbereidingen voor Woodstock naast het normale schoolwerk. 8, 9 & 10 maart was de Hornet Highlight show die door alle koren van VCHS werdt opgevoerd, het was een 70s' & 80s' thema met zingen en dansen. Mixed Choir, het koor waar ik in zing (soprano), deed de opening song 'Can't stop the Beat', 'Listen to the Music' & de sluiter 'YMCA'. Voor tijdens de show hadden mijn vrienden en ik hadden allerlei eten en spelletjes meegenomen voor backstage en dat was super gezellig. Overal was het echt een geweldige ervaring om hieraan mee te doen en ik kan niet wachten tot het Spring Concert in april of mei. Het plan is dat de seniors samen met de madrigals in ieder geval het liedje 'This is me' uit de film 'the Greatest Showman' gaan opvoeren, dus wordt al leuk . Hieronder zijn twee foto's van de Hornet Highlights, de rest van de foto's staan in het fotoalbum 'March 2018'.

In februari deed ik auditie voor de Spring play "Rumors" by Neil Simon, en ik heb een van de rollen gescoord! Ik heb de rol van Cassie gekregen en daar ben ik super blij mee, want dat personage vond ik gelijk al het leukst. Rumors is een komedie dat zich afspeeld in New York in the 90s'. Twee weken geleden zijn we begonnen met de rehearsels en ik kan nu al niet wachten tot de show, want het gaat heel gaaf worden! De opbouw van het decor is al begonnen en het gaat twee 'verdiepingen' hebben. Verder zijn mijn medespelers super gezellig & grappig dus dat beloofd een goede samenwerking te worden. Afgelopen vrijdag hebben we foto's gemaakt voor de preview poster, en dus moeten de jongens in pak en de meiden in een 90s' style avondjurk met opgestoken haar. De dag daarvoor liet M-Tut, mijn dramadocent & director voor het toneelstuk, mij naar de opbergruimte gaan om een van de jurken uit te zoeken. Eerst wist ik niet eens dat deze ruimte bestond, want het zit onder het auditorium. In het auditorium passen meer dan 1000 mensen en de rijen met stoelen gaan omhoog net als in een echt theater, de ruimte eronder was dus gigantisch! Het was helemaal vol met decorstukken en rekken voor met kleding, ik zou er wel een paar uur kunnen rondsnuffelen, maar ik moest weer terug naar mijn andere klas, dus misschien een andere keer.. Maar goed, 13 & 14 april is het showtime.

Verder was ik voor US-History ook aan het werk voor het 'Woodstock 2k18' project. De originele Woodstock werd gehouden hier in de VS in 1969, en het werd georganiseerd 'to escape the social issues'. Het was een groot festival van een paar dagen lang waar vele beroemde mensen optraden. Het project dat wij deden voor US-History was het organiseren van een concert in the auxiliary gym in de high school. Voor de performances deden we recente liedjes over social issues playbacken met dans en kostuums. Verder kon je ook kiezen voor het ontwerpen van het logo, posters maken, tie dye T-shirts maken met het logo, tickets maken, et. Ik deed een digitale poster maken voor social media en samen met Kiera, Jakin & Cheyenne deed ik het liedje 'What about us' van P!nk opvoeren. Woodstock was afgelopen vrijdag en afgelopen woensdag was de generale repetitie op school. Na het repeteren, ging ik met Kiera Milkshakes maken & pizza eten .

Ondanks dat ik voorjaarsvakantie heb, heb ik nog wel elke dag (behalve zondag) Track & Field practice om 9 uur in de morgen. Het Track seizoen startte halverwege februari en ik heb elke dag na school training van 3:15 - 5:00 bij het football stadium. Ik heb mij opgegeven voor de mid distance (800m- 1k) en long distance (2k-10k), de andere opties zijn hurdles, polsstokspringen, sprints, long jump, triple jump, high jump, javelin (dat is iets met een speer), kogelstoten en discuswerpen. Het is weer net zo leuk als Cross Country (dat deed ik als Fall sport) met mijn vrienden en het is ook weer een kans om meer mensen te ontmoeten :). Verder ik heb dezelfde coach als voor Cross Country dus daar ben ik ook heel erg blij mee. De donderdag na de voorjaarsvakantie is de eerste Track meet in Andale. Hierkan je de foto's van track bekijken.

Ik ben zeker van plan jullie allemaal op de hoogte te houden van mijn avontuur in de VS & ik ga dus mijn best doen om wat vaker een blog te schrijven!

Hopelijk vonden jullie het leuk om te lezen en tot de volgende keer,

Tina

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active