Kansas it is

Hallo allemaal,

Hier is hij dan, mijn eerste echte blogpost! Dat is natuurlijk niet zonder reden, want...

IK HEB EEN GASTGEZIN

Voordat ik op de details in ga, zal ik wat vertellen over alles wat er zich van te voren heeft afgespeeld;

Begin augustus heb ik mij aangemeld voor een High School year in Amerika bij Travel Active, de eerst stap was gezet. Al snel ontving ik een mailtje met documenten, de link naar het aanmeldingspakket en een uitnodiging voor een interviewbijeenkomst. Zaterdag 17 september was het zo ver, mijn ouders en ik gingen naar Arnhem voor de bijeenkomst. Op deze bijeenkomst waren er ook andere deelnemers die zich hadden aangemeld voor dit programma. Terwijl wij een taaltest moesten doen en geïnterviewd werden, kregen mijn ouders een presentatie met meer informatie over het High School Programma.

Vervolgens heeft het nog eventjes geduurd voor ik het aanmeldingspakket helemaal klaar had. Er zijn namelijk aardig wat dingen die je moet invullen en documenten die je mee moet sturen, maar uiteindelijk is hij op 9 februari naar de Amerikaanse partnerorganisatie gestuurd- TA had al goedgekeurd- zij moesten hem dan nog grondig doornemen en bepalen dan uiteindelijk of je geaccepteerd wordt tot het programma. 13 februari kreeg ik al bericht van Travel Active dat ik was geaccepteerd en dat ik op de site van de partnerorganisatie stond. Ook gaven ze aan dat het vinden van een gastgezin gemiddeld drie maanden duurt. Ik was dezelfde dag al van de site afgehaald, wat betekent dat er een gastgezin interesse heeft, ik was natuurlijk blij verrast, want het zou zomaar zo kunnen zijn dat dit de personen zouden zijn die mij uiteindelijk in huis zullen nemen. Nog geen week later stond ik weer op de site, en vier dagen later was ik er weer af. De volgende dag, vrijdag 24 februari, werd ik door Travel Active opgebeld. Er was een mogelijk gastgezin voor mij gevonden, maar dit zou een dubbele plaatsing (iemand uit een ander land komt dat bij hetzelfde gastgezin als jij) betreffen en hier moesten mijn ouders en ik eerst toestemming voor geven voordat er daadwerkelijk wat geregeld kon worden. Toen ik thuis kwam van school, ben ik snel naar binnen gerend om het formulier dat TA had toegezonden te ondertekenen en weer in te scannen om op te sturen. Nu was het afwachten,…

En dan komen we bij de reden waarom ik deze blogpost heb geschreven….; Nog geen week later, werd ik opgebeld door Travel Active met het nieuws dat ik was geplaatst. Ik was super blij en enthousiast toen dit nieuws mijn oren bereikte, even een vreugdedansje gedaan en snel achter de computer gegaan om alle informatie die TA zou doorsturen, te bekijken. Ze hadden al het een en ander aan de telefoon verteld, maar ik was natuurlijk hongerig naar meer informatie over de mensen die mij in huis zouden nemen voor ongeveer tien maanden!

En dan nu de details van mijn plaatsing voor degene die het interesseert.. Ik kom bij een gezin wonend in Valley Center, Kansas. De school waar ik naartoe ga heet Valley Center High School,the home of the Hornets. ‘The Hornets’ ofwel horzels/ wespen zijn de mascotte van de school. Hieronder het embleem van mijn school:

Mijn (gast) ouders hebben vier kinderen en zijn de eigenaar van een autorijschool in Wichita, het stadje dat ongeveer twintig minuten van Valley Center ligt. Ze hebben drie dochters van 15, 12 en 6 jaar oud en een zoon van 14 jaar. En dat is nog niet alles, want er komt nog een toevoeging aan het gezin. Eergisteren heb ik te horen gekregen dat er nog een jongen uit Japan in het gezin komt, die net als mij een heel schooljaar daar zal verblijven. We zijn dus met een aardig grote 'familie', namelijk met 8 personen! Ik heb al een aantal keren contact gehad met mijn gastgezin en ze lijken mij hele gezellige, aardige mensen, dus dat moet helemaal goed komen .

Nog eventjes mijn best doen op school en dan vertrek ik op 2 augustus naar New York voor de oriëntatie, waarna ik op 5 augustus naar Kansas vertrek!

Ik houd jullie op de hoogte van verdere nieuwtjes en als je een bericht wilt ontvangen als ik een nieuwe post heb geschreven of als ik nieuwe foto's heb toegevoegd aan het fotoalbum, meld je dan aan voor mijn mailinglijst door je e-mail adres achter te laten in de rechter kolom.

Groetjes,

Tina

Reacties

Reacties

Kim

Hey,

Leuk om te lezen! Ik ga volgend jaar ook naar Amerika, misschien leuk om af en toe contact te hebben?

Liefs,
Kim

Margherita

Hallo Tina, ik heb ook een gastgezin in de buurt van Kansas City. In Higginsfield. Highschool jaar 2017/2018. Ik vertrek vanuit Italië want daar woon ik. Mijn moeder is Nederlands.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active